Reageer op: optimale settings

SPRSUN Forums Ervaringen en Discussies optimale settings Reageer op: optimale settings

#1391
Wiechert
Deelnemer

Hoi allemaal,

Ik ben sinds januari overgestapt van een meeting md20 naar een sprsun CGK030V3L 220v, mijn situatie is. Ik heb een buffervat van 200ltr alleen water en een elektrische boiler van 100 ltr voor douchen. Heb bewust voor de 12kw versie gekozen omdat we tzt nog wat gaan verbouwen en er nog vloerverwarming bij komt. Nu heb ik 3 groepen met een open verdeler en radiatoren alles open geen naregeling. Thermostaat van POER met een hysterese van 0.2 Woning is van 1995 en goed geisoleerd. Ben al een tijdje bezig om de sprsun te temmen ik wil hem laten doorlopen als ik warmtevraag heb. Probleen was elke keer dat het water te warm werd en de pomp te traag aftoerde hij liep op max 78 rps.
Ik heb het volgende ingesteld want je wilt tenslotte een zo lang mogelijke run met zo weinig mogelijk verbruik.

Ingesteld op Hotwater
* Hotwater setp. 35 graden
* Temp diff 10 graden
* Stop temp diff 1 graad
* Max 45 rpm
* Fanmode ECO
Resultaat de pomp moduleert nu tussen 500 watt tot max 1300 watt. Na een nachtje draaien van 00.00 tot 07.30 met een buitentemperatuur van 3 graden thermostaat op 22 graden (omdat ik zeker wilde zijn dat de pomp niet uitging) een verbruik van 6.6kw. VLoer temp 23.3 graden en thermostaat temp 20.7 graden.
Pomp van buffervat is een DAB evosta 2 op de laagste stand en voor cv kan een WILO Pico die nu op stand 1,5 draait heb dan een debiet van max 1,5l/min door de vloer.

Mochten er nog tips zijn om alles beter te finetunen ik houd me aanbevolen maar ik ben al een poosje aan het experimenteren en het grootste probleem is steeds dat de pomp uitgaat omdat zijn setpoint wordt bereikt van daar ook een max van 45 rpm

Wiechert

  • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 4 weken geleden door Wiechert.
To top